The Writer

Photobucket
- Eli @ Niri -
- Malaysian -
- Civil Engineering's Student -
- Freely to leave a comment or shout below :) -

January 12, 2013

Specially for My Habibi



Aku
Punya seribu satu rasa
Tatkala cuba melorek tinta kata
Ah
Ingin saja ku lupakan ini
Tapi
Ini kisahku
Ini luahanku
Hanya untukmu

Pernah seketika dahulu
Aku seakan hanyut dengan satu pandangan
Mata yang selalu muncul dalam lenaku
Aku pohon pada yang Esa
Tunjukkan ku gerangan empunya mata itu
Nah dengan kuasaNya
Ku terlihat sinar itu padamu

Perasaan ku?
Usah ditanya
Ku pendam saja
Kerna ku tahu siapa aku
Layak apa perempuan seperti aku untukmu
Kau jauh lebih sempurna dimata semua orang

Aku terus menolak
Ku takut hanya mainan nafsu semata
Tapi
Sangkaan ku jauh terpesong
Kau datang melamarku

Kini
Aku telah pun bergelar zaujahmu
Hanya Allah saja yang tahu
Betapa aku bersyukur kepadaNya
Betapa aku sayangkan mu, Lillahi Ta'ala
Akan ku cuba senantiasa disisimu
Akan ku harungi segalanya bersamamu
Akan ku jadi sayap kirimu yang terbaik
Akan ku terus berada di jalan dakwah mu

Suamiku
Izinkanlah aku, Isterimu
Terus menghuni dihatimu
Terus setia menjadi surimu
Di dunia dan Insya Allah di akhirat kelak

Tegurlah aku jika aku terleka
Marahlah aku jika aku terlalai
Bimbinglah aku ke jalanNya yang satu
Kerna padamu letaknya syurga bagiku


Coretan dari hatiku,
-13 November 2012, 11.13pm-





No comments: