The Writer

Photobucket
- Eli @ Niri -
- Malaysian -
- Civil Engineering's Student -
- Freely to leave a comment or shout below :) -

January 28, 2012

Perubahan cuaca..? Penghapus.

Bismillahirahmanirahim. Hari ini sekali lagi aku terasa ingin mencoretkan kata-kata dalam bahasa ibundaku. (dah macam ada segmen seminggu sekali bersama Dewan Bahasa dan Pustaka. JK) Sebenarnya hari ini aku diuji oleh Yang Maha Esa. Daripada tengah malam tadi lagi aku dah merasa kan ada sesuatu tidak kena dengan tekak ku. Akhirnya terungkai juga. Aku mengalami selesema dan batuk yang tak henti-henti disamping badan yang tak kurang panasnya. Tapi semua itu tak pernah membuatkan aku rasa rimas kerana aku berpegang pada satu ayat.

"Sakit itu kaffarah dosa-dosa kecil"


Allahuakbar. Betapa hina diri ini. Hanya sakit sahaja dapat menghapuskan sebahagian dosa-dosa kecil yang telah ku lakukan selama ni secara sedar atau pun tidak. Hadis Rasulullah SAW;

Tidaklah seseorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah SWT akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya.

(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)


Bersyukurlah kerana masih lagi diberi peluang untuk diuji oleh Allah SWT kerana itu menunjukkan kita telah terleka untuk beribadah kepadaNya. Semoga dosa-dosa kecilku terhapus dan aku tidak lagi alpa dengan suruhanNya. Salam.




No comments: